ThunderbirdLogoSite.gif

Tips

Tip - 1

Vermijd krassen! Ga de auto zelf wassen!

Gebruik de twee emmer methode en de auto krasstraat is verboden!Stoer

Tip - 2

Vogelpoep is troep.

Verwijder het zodra u het ziet, anders gaat uw laklaag teniet.

Inloggen

Ford Mustang GT V8 2006 178000km

Gebruikerswaardering:  / 3
ZwakZeer goed 

Om deze Ford Mustang gereed te maken voor de verkoop is een full detail uitgevoerd. De Mustang heeft als bouwjaar 2006 en een km-stand van 178000km en is voorzien van een 300+pk sterke 4.6 liter V8.

De lak van de Mustang was in redelijk deplorabele staat. De lak was voorzien van diverse diepere krassen en op de aluminium motorkap had de Mustang een lelijke corrosieplek. Het interieur was redelijk.

Om de Mustang weer in showroomstaat te brengen zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

 

 

Exterieur:

  • Motorruimte gereinigd met Kärcher stoomreiniger
  • Lak gefoamd met Monello Artico Magico foam
  • Gewassen met Monello Lavare shampoo
  • Lak ontdaan van hars en teer met Valet Pro Glue and Tarremover
  • Lak ontdaan van vliegroest met Monello Non Ferro
  • Kieren, naden, banden, wielkasten, trims gereinigd met PoorBoys APC 1:10
  • Lak gekleid met PoorBoys klei en Clay Lube
  • Corrosie op motorkap verwijderd
  • Oneffenheid/gat opgevuld met polyester plamuur
  • Oppervlakte gerepareerde corrosieplek gewetsand met gritt 500 en 1000 totdat het egaal glad was
  • Zes lagen lak aangebracht op gerepareerde plek
  • Gerepareerde plek gewetsand met gritt 1500, 2000 en 3000
  • Lakdikte opgemeten. De auto bleek in zijn geheel een keer gespoten te zijn en op een drietal plekken meerdere keren.
  • Testspot gemaakt. De lak was redelijk te corrigeren, maar aangezien de lak in behoorlijk deplorabele staat was moest er toch naar zwaar geschut worden gegrepen om een acceptabele correctie te krijgen. 
  • Gepolijst met de volgende stappen:
    • Flex 14-2 150 rotary: Flexipads heavy woolpad met Monello Veloce, Monello gele raffini gele cutting pad met Monello Veloce, Monello oranje raffini light cutting met Monello Mezzo.
    • DAP 900 V2: Monello CCS lichtgroene polishingpad met Monello Finale, Monello CCS zwarte finishingpad met Monello Finale
  • Lak gevoed met PoorBoys Black Hole
  • Lak beschermd met 2 lagen Collinite 476s wax
  • Velgen gepolijst met Monello zwarte cone en Monello Finale
  • Trims en kunststof delen motorruimte gevoed met Auto Finesse Revive
  • Ruiten gereinigd met PoorBoys Glass cleaner
  • Banden gevoed met Meguiars Endurance tire gel
  • Uitlaatsierstuk gepolijst met staalwol grade 0000 en Auto Finesse Metal Polish
  • Chroom gereinigd met PoorBoys Professional Polish

Interieur:

  • Gestofzuigd
  • Kunststof delen gereinigd met PoorBoys APC 1:10
  • Leer gereiinigd met Colourlock Leerreiniger Sterk
  • Leer gevoed met Gliptone conditioner
  • Tapijt gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en extractor
  • Kunststof delen gevoed met PoorBoys Natural look

En de plaatje bij de praatjes:

Mustang bij aankomst

Mustang in de foam

Interieur bij aankomst

Interieur schoon

De aluminium motorkap was gaan corroderen

Corrosie zo goed mogelijk hersteld

De lak zag er niet best uit

Na enig polijstwerk zag het er weer een stuk beter uit

De motorruimte was ook wat stoffig

 

En weer een stuk opgeknapt

De trims waren wat uitgedroogd

En weer gevoed

Uitlaat bij aankomst

En uitlaat gepolijst

En tot slot het traditionele rondje rondom