ThunderbirdLogoSite.gif

BMW Z3 2.8i Petrol Mica 1998 198000km

Gebruikerswaardering:  / 1
ZwakZeer goed 

Van 14 april tot en met 21 april is een BMW Z3 2.8i op bezoek geweest bij Thunderbird-Carcleaning, voor een full detail. De Z3 had als bouwjaar 1998 en een kilometerstand van 198000. Deze BMW is voorzien van een 2.8 liter 6 in lijn met 192pk. Deze cabrio is in 2011 geïmporteerd uit Duitsland. De auto was gespoten in de kleur Petrol-Mica. De lak had behoorlijk swirls en veel diepe krassen.


Voor deze full detail heb zijn de volgende stappen uitgevoerd:

Exterieur:

  • De auto gefoamd met Monello Magico Snowfoam
  • Velgen gereinigd met Bilberrys velgen reiniger
  • Velgen gereinigd met Monello Non-Ferro
  • Wielkasten gereinigd met PoorBoys APC 1:8
  • Banden gereinigd met PoorBoys APC 1:8
  • Gewassen met Dodo BTBM shampo
  • Vliegroest verwijderd met Monello Non-Ferro
  • De zijkanten en velgen ingespoten met DoDo Supernatural Tar and Gluer emover
  • Auto nog een keer gewassen met DoDo BTBM
  • Lak gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe.
  • Testspot gemaakt. De lak was zeer hard en erg lastig te corrigeren. Een pass met Monello inizio op paarse wolpad gaf geen correctie. Daarom is er gekozen voor de Meguiars M105 en de Meguairs M205. Er waren erg veel passes nodig om de lak weer enigszins strak te krijgen. Uiteindelijk zijn de volgende polijststappen uitgevoerd:
    • Pro 900: twee hits met Monello paarse wol pad en M105, twee hits met gele Monello kompressorpad en M105, twee hits met oranje Monello proffessional pad en M105, twee hits met witte Monello CCS pad en M205.
    • Dap900: twee hits met lichtgroene Monello CCS pad en M205, één hit met Monello zwarte CCS pad en M205.
  • Koplampen gepolijst met DAP900 en oranje Monello professional pad en Monello Mezzo, witte Monello CCS pad en Monello Mezzo, licht groene Monello CCS pad en Monello Finale en zwarte Monello CCS pad en Monello finale
  • Lak schoongemaakt met Eraser
  • Lak gevoed met PoorBoys Black Hole
  • Twee lagen EX-P aangebracht (tussen liggende tijd ongeveer 20 uur)
  • Afgetopt met Collinite 915 ( na weer ongeveer 20 uur)
  • Velgen gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
  • Velgen gepolijst met Monello zwarte cone en Monello Mezzo
  • Velgen gepolijst met Monello zwarte cone en Monello Finale
  • Velgen in twee lagen PoorBoys Wheelsealant gezet (tussenliggende tijd ongeveer 12 uur)
  • Trims gevoed met Auto Finesse Revive
  • Wielkasten gevoed met Auto Finesse Revive
  • Banden gevoed met Meguiars tyre dressing

Cabrio kap:

  • Gereinigd met PoorBoys APC 1:8 en paardeharen borstel
  • Nanolex Convertible Tops aan gebracht als bescherming

Motorruimte:

  • Gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en diverse (verf) kwasten
  • Kunststof delen gevoed met Auto Finesse Revive

Interieur:
Het interieur was nog redelijk netjes, alleen het leer was erg schraal en droog. Daarom het volgende in het interieur gedaan:

  • Gestofzuigd
  • Interieur gereinigd met PoorBoys APC 1:10
  • Interieurdelen gevoed met PoorBoys Natural Look
  • Leer gereingd met PoorBoys APC 1:10
  • Leer gereinigd met Gliptone cleaner
  • Leer gevoed met Gliptone conditioner
  • Interieur gereinigd met PoorBoys APC 1:10
  • Interieurdelen gevoed met PoorBoys Natural Look
  • Stuur gereinigd met melamine spons


De Z3 bij aankomst:

Magico foam in action:

Ingepakt en wel voor het polijsten:

Na het polijsten ontdaan van zijn jasje:

50-50 Revive

Leer vooraf:

Leer na behandeling:



Hier had een goedkope conculega zich al eens op uitgeleefd:



En zo doen we dat bij Thunderbird-Carcleaning:



Velg vooraf:



Velg na behandeling:



Rand onder de motorkap:



En na afloop:



Motorruimte vooraf:



En na behandeling:



Een van de vele diepe krassen:



Zelfde plek na:



De staat van de lak was niet best:



Niet helemaal strak, maar wel een mooie weerspiegeling:



Brandstofklep voor:



Brandstofklepje na:



Eindresultaat met kap:


En nog een rondje rondom zonder kap: