ThunderbirdLogoSite.gif

Tips

Tip - 1

Vermijd krassen! Ga de auto zelf wassen!

Gebruik de twee emmer methode en de auto krasstraat is verboden!Stoer

Tip - 2

Vogelpoep is troep.

Verwijder het zodra u het ziet, anders gaat uw laklaag teniet.

Inloggen

Chevrolet Stylemaster 1947 mild custom

Gebruikerswaardering:  / 2
ZwakZeer goed 

Op locatie een schitterende Chevrolet Stylemaster mild custom uit 1947 een exterieur detail gegeven. Deze wagen is een paar jaar geleden volledig gerestaureerd en opnieuw gespoten. Door niet helemaal de juiste wasmethode toe te passen en een keer in de te was zetten zonder vooraf de auto te wassen (laat staan te kleien) waren er diverse (lichte) swirls in de lak verschenen. Vandaar dat de huidige eigenaar mij had gevraagd of ik een keer wilde helpen om de auto weer in showroomstaat te brengen. De binnenkant had geen geen behandeling nodig aangezien die in nieuwstaat was.


Voor deze klus hadden we de beste (kuch) dag van de week uitgezocht. Het heeft namelijk de hele dag geregend terwijl het de rest van de week prachtig weer was. Maar dat mocht de pret niet drukken. De auto paste niet helemaal in de garage, daarom had de eigenaar een partytent voor de garage geplaatst.

We hadden weinig tijd. We hadden namelijk maar 1 dag (± 8 uur, 10.00-18.00 uur) voor deze detail, aangezien de eigenaar graag de volgende dag naar een meeting wilde met een op en top glimmende Chevy. Daarom samen flink doorgewerkt.

Toen ik om 10.00 uur arriveerde had de eigenaar net de auto helemaal gewassen.

Vervolgens hebben we de volgende stappen gedaan:
- Kleien met Poorboys Polyelastic Clay met als glijmiddel PoorBoys Spray and Wipe. Met kleien kwam er nagenoeg geen vervuiling van de lak.
- Testspot gemaakt op het linker spatbord (wat overigens een horizontaal vlak heeft, waar de motorkop van de gemiddelde middenklasser een puntje aan kan zuigen). De lak was vrij gemakkelijk te corrigeren. We konden dan ook volstaan met 1 hit Mezzo op groene Monello hexa heavy polishing pad en 1 hit Finale op Monello lichtgroene CCS pad. Vervolgens de beide voorspatborden en de motorkap (zeg maar gerust gewelf) met de DAP900 op deze wijze gedaan. Vanwege de tijdsdruk voor de rest van de auto toch de Mezzo en groene Monello hexa heavy polishing pad gepakt op de PRO900 en daarna afgewerkt met de DAP900 en Finale op Monello lichtgroene CCS pad.
- Lak gevoed met Poorboys Black Hole
- 1 laag EX-P aangebracht (geen tijd meer om een tweede laag te zetten)
- Afgetopt met Collinite 915
- Chroom gedaan met Auto Finesse Mercury Metal Polish
- Banden gereinigd met Poorboys APC 1:10, afgespoeld met water en gevoed met Meguiar's Endurance High Gloss Tire Gel

Al met al een hele leuke klus, bij een zeer gastvrije eigenaar.

En toen was het 17.30 uur en werd het zowaar droog! En dat gaf ons de mogelijkheid toch nog een paar na-foto's te maken.

De Chevy bij aankomst van ondergetekende:

De hele auto had wat lichtere en zwaardere swirls:

Thunderbird-Carcleaning in action:

Patrick (eigenaar) geconcentreerd bezig met het uitbuffen van de Mezzo:

Het resultaat, waarbij de flakes weer aardig tot hun recht kwamen:

En dan nu uit 4 hoeken:

Rechtsvoor:

Linksvoor:

Rechtsachter (En voor de opmerkzame kijker: Ja, ik was voor het nemen van de foto bij de rechterachterband een stukje vergeten met de bandendressing, maar dat heb ik nadien alsnog gedaan):

Linksachter:

Een paar foto’s die een dag later in het zonnetje zijn genomen:

Nog eentje van rechtsvoor:

Eentje frontaal:

Van rechts:

En van linksachter:

Hier hebben we niets aan gedaan, maar is wel erg mooi: