ThunderbirdLogoSite.gif

Tips

Tip - 1

Vermijd krassen! Ga de auto zelf wassen!

Gebruik de twee emmer methode en de auto krasstraat is verboden!Stoer

Tip - 2

Vogelpoep is troep.

Verwijder het zodra u het ziet, anders gaat uw laklaag teniet.

Inloggen

BMW 320 Cabrio Coupé

In juni 2013 een BMW coupé cabrio een full detail gegeven

De lak was in redelijk goede staat. Als gevolg van de autokrasstraat, waren er toch her en der wel wat swirls aanwezig .
Het interieur was redelijk netjes, waarbij het leer wel wat aanslag had.

Op voorhand had ik ingeschat dat dit wel een behapbare klus zou worden. Dit viel wel wat tegen. Uiteindelijk is er toch een uur of 25 in gaan zitten verspreid over 3 dagen. Het interieur bleek viezer te zijn dan ik in eerste instantie dacht en de lak van deze BMW was zeer hard en lastig corrigeerbaar.

Lees meer: BMW 320 Cabrio Coupé

Chevrolet Stylemaster 1947 mild custom

Op locatie een schitterende Chevrolet Stylemaster mild custom uit 1947 een exterieur detail gegeven. Deze wagen is een paar jaar geleden volledig gerestaureerd en opnieuw gespoten. Door niet helemaal de juiste wasmethode toe te passen en een keer in de te was zetten zonder vooraf de auto te wassen (laat staan te kleien) waren er diverse (lichte) swirls in de lak verschenen. Vandaar dat de huidige eigenaar mij had gevraagd of ik een keer wilde helpen om de auto weer in showroomstaat te brengen. De binnenkant had geen geen behandeling nodig aangezien die in nieuwstaat was.

Lees meer: Chevrolet Stylemaster 1947 mild custom

Renault Clio 1.4 16V bj.2002

Het eerste project van 2013 was een Renault Clio uit 2002 voor een full detail. (Voor de oplettende lezer: Nee, dit is niet dezelfde als die van de Clio van de projecten 2012. Wel hetzelfde type, alleen deze is een half jaartje jonger.) Deze Clio was aardig verwaarloosd en het interieur was totaal uitgewoond. De lak zat behoorlijk onder de swirls en her en der wat RDS. De koplampen hadden last van de bekende Clio-kwaal, verweerde koplampen.

Lees meer: Renault Clio 1.4 16V bj.2002